SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ and Egle HAVRDOVÁ. Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte (The Importance of Punctual Intervention in the Early Development of the Child). 1st ed. Praha: Centrum pro veřejnou politiku, 2011, 147 pp. ISBN 978-80-260-0641-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte
Name (in English) The Importance of Punctual Intervention in the Early Development of the Child
Authors SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ and Egle HAVRDOVÁ.
Edition 1. vyd. Praha, 147 pp. 2011.
Publisher Centrum pro veřejnou politiku
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-260-0641-1
Keywords (in Czech) včasná péče; mateřská škola; spolupráce s rodinou.
Keywords in English early intervention; kindergarten; cooperation with the family.
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 21/3/2012 13:53.
Abstract
Publikace se pokouší popsat hlavní zásady včasné péče a důležité aspekty, které by mohly přispět k její vyšší účinnosti. První část publikace se zabývá problematikou realizace včasné péče v České republice. Dále se věnuje významu včasné intervence v raném vývoji dítěte, na kterou kladou důraz četné výzkumy v zahraničí. Prezentuje příklady úspěšných programů, které popisují inkluzivní aktivity pro předškolní děti, stejně jako rady, jak podpořit socioemoční vývoj v raném věku v souladu s dlouhodobými zkušenostmi amerického programu. Zabývá se také kompetencemi učitele mateřské školy nutnými pro úspěšnou včasnou intervenci.
Abstract (in English)
The publication tries to describe the main principles of timely nurture and important aspects, which could contribute to its higher effectiveness. The first part deals with the problem of realization of the timely nurture in the Czech Republic. Further it deals with the relevance of the timely intervention in the early development of child, which is stressed by the numerous researches in foreign countries. It presents examples of the successful programs which describe inclusion activities for the pre-primary children and the suggestions how to support the socio-emotional development in early age in concord with long-term experiences of the American program. It deals also with the competences of the kindergarten's teacher which are necessary for successful intervention.
PrintDisplayed: 8/5/2024 02:52