NOVOTNÝ, Petr a Bohumíra LAZAROVÁ. Škola jako učící se profesní komunita. In 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. ISBN 978-80-210-5553-7. 2011. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Škola jako učící se profesní komunita |
Název anglicky | School as professional learning community |
Autoři | NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/11:00050158 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-210-5553-7 |
Klíčová slova česky | škola;komunita;organizace;učení;profesionální |
Klíčová slova anglicky | school;community;organization;learning;professional |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 24. 11. 2011 12:05. |
Anotace |
---|
V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze řešení výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010–1012). Cílem projektu je přispět k poznání teorie a praxe vedení procesů organizačního učení ve škole. Příspěvek přestavuje jednu z méně rozšířených, přesto empiricky i teoreticky relativně silných alternativních interpretací organizačního učení: interpretaci školy jako učící se profesní komunity. Koncept školy jako učící se profesní komunity se orientuje na sdílení a tvorbu znalostí v každodenním životě školy. Je zakotven v představě o budování profesionality sboru kolektivní reflexí praxe, otevřenou diskusí idejí a výzev, sdílením cílů a zodpovědnosti. Empirická složka příspěvku se opírá o případovou studii školy vedenou následující výzkumnou otázkou: Jak funguje škola coby učící se profesní komunita v dimenzích šíře, hloubky a zakotvení procesů učení? Případová studie školy je postavena na hloubkových rozhovorech s vedením školy a učiteli, pozorování a studiu dokumentů školy. Kvalitativní výzkumný design případové studie je zvolen jako adekvátní cesta k rozpoznání každodenních procesů učení. |
Anotace anglicky |
---|
In this paper we present partial results of the next phase research project organizational processes learning in school and their leadership (GA CR receive funding, 2010 to 1012). The project aims to contribute to the knowledge of the theory management practices and processes of organizational learning in school. Contribution represents one of the less widely known, yet empirically and theoretically relatively strong alternative interpretations of organizational learning: the interpretation of the school as professional learning community. The concept of schools as learning The professional community is focused on creating and sharing knowledge in everyday school life. It is anchored the idea of building a professional staff collective refl exi practice, open discussion of ideas and challenges, sharing objectives and responsibilities. The empirical component contribution based on the case study schools led by the following research question: How does the school as a learning professional community in the dimensions of width, depth and anchoring learning processes? Case study school is built on depth interviews with school management and teachers, observation and study of school documents. qualitative Case study research design is chosen as adequate way to identify everyday processes learning. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/10/1197, projekt VaV | Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole |
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole |
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:57