Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Fotografie z památné výstavy Starčeky Edwarda Steichena (Edward Steichen’s Delphiniums,  New York: MoMA 1936), založené na hře barev mnoha Steichenem vyšlechtěných kultivarů starčeků, foto: archiv autora Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Předzvěstí současných projektů zapojujících biotechnologické postupy byl již pokus objevitele penicilínu Alexandera Fleminga exponovat kresbu vojáka prostřednictvím chromogenních bakterií citlivých na sluneční světlo, dnes známý pod názvem Gardista (Guardsman, 1933), foto: archiv autora Ladislav Novák, Zoologické kresby (slepice), 1970, foto: archiv autora Ladislav Novák, Zoologické kresby (mravenci), 1970, foto: archiv autora Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Andrea Zittel, Šlechtitelský agregát pro znovuobnovení letu od A do Z (A–Z Breeding Unit for Reassigning Flight), 1993, foto: archiv autora Oron Catts – Jonat Zurr, Položivý ochranný idol (Semi-Living Worry Doll), 2000, foto: archiv autora Oron Catts – Jonat Zurr, Prasečí křídla (Pig Wings, 2000–2002), foto: archiv autora Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Eduardo Kac zalévající petúnii – Edunii, do které vložil DNA z vlastní krve (důsledek je patrný v tmavším žilkování). Projekt Přírodopis Tajemství (Natural History of Enigma), 2003–2008, foto: archiv autora Francouzský umělec Herbert Duprat vytváří díla ve spolupráci s larvami chrostíků. Ty si staví v přírodě své ochranné schránky z různého materiálu, jako jsou kamínky, větvičky atp., umělec jim ale nabídnul ve své laboratoři kousky zlata, tyrkysu či perly. Projekt Trichopterae, 2007, foto: archiv autora Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Bio art. Živé organismy a biologie v umění Karel Stibral Carsten Höller, Soma, Berlín: Hamburger Bahnhof 2010–2011, foto: archiv autora Pojmy užívané k popisu živého umění a souvisejících výrazových forem, in: George GESSERT, Green Light. Toward an Art of Evolution, Cambridge, MA – Londýn: MIT Press 2010, s. 191 (pozměněné schéma z: Pier Luigi CAPUCCI – Jens HAUSER – Franco TORRIANO (eds.), Art Biotech, Bologna: CLUEB 2007, s. 11)