DOBROVOLNÁ, Eva. Úloha dobré víry a dobrých mravů ve spotřebitelském právu (Role of the good faith and the good manners in consumer law). Online. In Horecký J., Kováčová L, Vomáčka V., Žatecká E. Cofola 2011: the conference proceedings. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2011, p. 25-34. ISBN 978-80-210-5582-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úloha dobré víry a dobrých mravů ve spotřebitelském právu
Name in Czech Úloha dobré víry a dobrých mravů ve spotřebitelském právu
Name (in English) Role of the good faith and the good manners in consumer law
Authors DOBROVOLNÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Cofola 2011: the conference proceedings, p. 25-34, 10 pp. 2011.
Publisher Masaryk University
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/00216224:14220/11:00067332
Organization unit Faculty of Law
ISBN 978-80-210-5582-7
Keywords (in Czech) ochrana spotřebitele dobrá víra dobré mravy občanský zákoník
Keywords in English consumer protection good faith good manners Czech Civil Code
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 28/4/2014 09:07.
Abstract
Příspěvek se zabývá institutem dobré víry a dobrých mravů a jejich úlohou ve spotřebitelském právu, zejména z pohledu výkladového problému § 56 odst. 1 občanského zákoníku, tedy v souvislosti se zakázanými ujednáními ve spotřebitelských smlouvách. Na obecný úvod k problematice navazují konkrétní praktické problémy. Nakonec jsou dobrá víra a dobré mravy ve spotřebitelském právu rozebrány i z pohledu komparativního v návaznosti na implementaci směrnicového práva v oblasti ochrany spotřebitele.
Abstract (in English)
The paper deals with the institute of good faith and good manners and their role in consumer law, particularly in view of the interpretative problem of § 56 subsection 1 of the Civil Code, namely in connection with prohibited terms in consumer contracts. The general introduction is followed by the concrete practical problems. Finally, the good faith and good manners in consumer law are discussed from a comparative perspective in relation to the implementation of the european directions on the consumer protection.
PrintDisplayed: 8/5/2024 01:39