ŠVAŘÍČEK, Roman. Mikropolitika školy (School micropolitics). In Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mikropolitika školy
Name (in English) School micropolitics
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00050188
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English teacher professional development; micropolitics; identity of teachers; expert teacher
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 28/3/2012 11:36.
Abstract
Strategie práce na profesní identitě směřující do prostoru celé školy používají zkoumaní učitelé k přímému ovlivňování své profesní identity a k prosazování změn. Sociální interakce v prostoru školy mají zásadní vliv na učitele a jeho identitu: zpočátku je učitelům okolím (vedením, kolegy, rodiči a žáky) přidělena profesní identita začínajícího učitele, který má nárok na chyby, není dokonale připraven na své povolání, a tato identita je pouze dočasná. To si její nositelé uvědomují a rozhodují se pracovat na své identitě progresivního učitele a následně učitele experta prostřednictvím strategií směřujících do prostoru školy.
Abstract (in English)
Strategie práce na profesní identitě směřující do prostoru celé školy používají zkoumaní učitelé k přímému ovlivňování své profesní identity a k prosazování změn. Sociální interakce v prostoru školy mají zásadní vliv na učitele a jeho identitu: zpočátku je učitelům okolím (vedením, kolegy, rodiči a žáky) přidělena profesní identita začínajícího učitele, který má nárok na chyby, není dokonale připraven na své povolání, a tato identita je pouze dočasná. To si její nositelé uvědomují a rozhodují se pracovat na své identitě progresivního učitele a následně učitele experta prostřednictvím strategií směřujících do prostoru školy.
Links
GA406/09/0752, research and development projectName: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom
PrintDisplayed: 7/5/2024 21:11