SYSLOVÁ, Zora. Role učitele mateřské školy ve hře dítěte (The role of kindergarten´s teacher in the child´s game). In Hra v predprimárnej edukácii. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role učitele mateřské školy ve hře dítěte
Name (in English) The role of kindergarten´s teacher in the child´s game
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Hra v predprimárnej edukácii, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hra; spontaneita; předškolní pedagog
Keywords in English play; spontaneity; preschool teacher
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 3/1/2013 19:09.
Abstract
Prezentace posluchače seznamuje s vymezením hry v podmínkách mateřské školy a roli, jakou ve hře zaujímá předškolní pedagog. Představuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na monitorování prostoru, který je v mateřských školách dáván hře. Zaměřuje se na zjištění, zda se daří předškolním pedagogům zasahovat do hry tak, aby netlumili spontánnost a jedinečnost každého dítěte.
Abstract (in English)
The presentation acquaints listeners with the definition of the game in terms of the nursery school and with the role which the pre-school teacher takes in the child's game. It introduces results of the research focused on the monitoring of the area, which is given to play in kindergartens. The researches focus on the findings whether the pre-school teachers interference in the game not to inhibit child's spontaneity and uniqueness.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:19