SYSLOVÁ, Zora. Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte. In Podhájecká M., Miňová, M. Hra v predprimárnej edukácii. Zborník z vedecko-odbornejj konferencie s medzinárodnou účastku. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity. s. 387-397, 10 s. ISBN 978-80-555-0467-4. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte
Název anglicky How can the pre-primary teacher influence a child‘s play
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Prešov, Hra v predprimárnej edukácii. Zborník z vedecko-odbornejj konferencie s medzinárodnou účastku, od s. 387-397, 10 s. 2011.
Nakladatel Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054204
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-555-0467-4
Klíčová slova česky hra; spontaneita; předškolní pedagog
Klíčová slova anglicky play; spontaneity; preschool teacher
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 12. 1. 2012 10:21.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na vymezení hry v podmínkách mateřské školy a roli, jakou ve hře zaujímá předškolní pedagog. Seznamuje s výsledky výzkumného šetření zaměřeného na monitorování prostoru, který je v mateřských školách dáván hře a zjištění, zda se daří předškolním pedagogům zasahovat do hry tak, aby netlumili spontánnost a jedinečnost každého dítěte. Z výsledků vyplývá, že pozitivním trendem je zkvalitňování spontánních aktivit v mateřských školách díky vytváření lepších podmínek a přirozenější organizaci vzdělávacích činností.
Anotace anglicky
The contribution is focused on definition of games in terms of the nursery school and a role which a pre-school teacher has in the game. Introduces results of the research focused on monitoring of area, which is given in the nursery for play and findings whether the pre-school teachers are successfull in how they intervene in the game, so they don‘t suppress the spontaneity and uniqueness of each child. The results indicate that the positive trend is improvement of spontaneous activities in kindergartens thanks to creating better conditions and more natural organization of educational activities. It, however, also suggests outlasting way of an authoritative control of early education, including inputs into the children‘s game.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:06