Detailed Information on Publication Record
2011
Mahara – netradiční přístupy k učení a vyučování [workshop]
ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝBasic information
Original name
Mahara – netradiční přístupy k učení a vyučování [workshop]
Name (in English)
Mahara: Non-traditional ways of learning and teaching
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUDICKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Informační gramotnost a celoživotní učení: Nové technologie - nové příležitosti - nové výzvy, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00054228
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
e-learning; Mahara; e-portfolio; samostatné učení
Keywords in English
e-learning; Mahara; e-portfilio; self-organized learning
Tags
Změněno: 31/1/2019 12:26, Mgr. Petr Sudický
V originále
Mahara je nejenom online (open source) systém pro správu e-portfólií či systém pro vytváření sociálních sítí, ale je to také učební prostředí orientované na studenta (na jeho učení), v němž si může student vytvářet vlastní učební prostředí. Mahara je využitelná v různých formách vzdělávání i jako podpora různých výukových metod. S pomocí Mahary lze publikovat také vlastní profesní životopis či e-portfolio. Workshop byl zaměřen na praktické zvládnutí vybraných základních dovedností v práci se systémem Mahara. Nejdenalo se však pouze o technické zvládnutí, důraz byl kladen zejména pedagogické využití tohoto online prostředí.
In English
Mahara is not only an online (open source) e-portfolio management system and social network, but also a personal learning environment oriented towards personalized learning experience of each student. Mahara is applicable for a variety of learning methods as well as educational settings. The workshop was focused mainly on practical skills of managing the environment - both technical and pedagogical aspects were included.