k 2011

Mahara – netradiční přístupy k učení a vyučování [workshop]

ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝ

Basic information

Original name

Mahara – netradiční přístupy k učení a vyučování [workshop]

Name (in English)

Mahara: Non-traditional ways of learning and teaching

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUDICKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Informační gramotnost a celoživotní učení: Nové technologie - nové příležitosti - nové výzvy, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00054228

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

e-learning; Mahara; e-portfolio; samostatné učení

Keywords in English

e-learning; Mahara; e-portfilio; self-organized learning
Změněno: 31/1/2019 12:26, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

Mahara je nejenom online (open source) systém pro správu e-portfólií či systém pro vytváření sociálních sítí, ale je to také učební prostředí orientované na studenta (na jeho učení), v němž si může student vytvářet vlastní učební prostředí. Mahara je využitelná v různých formách vzdělávání i jako podpora různých výukových metod. S pomocí Mahary lze publikovat také vlastní profesní životopis či e-portfolio. Workshop byl zaměřen na praktické zvládnutí vybraných základních dovedností v práci se systémem Mahara. Nejdenalo se však pouze o technické zvládnutí, důraz byl kladen zejména pedagogické využití tohoto online prostředí.

In English

Mahara is not only an online (open source) e-portfolio management system and social network, but also a personal learning environment oriented towards personalized learning experience of each student. Mahara is applicable for a variety of learning methods as well as educational settings. The workshop was focused mainly on practical skills of managing the environment - both technical and pedagogical aspects were included.