D 2011

Postupy při interpretaci přírodovědných metod

SVOBODOVÁ, Jindřiška

Basic information

Original name

Postupy při interpretaci přírodovědných metod

Name in Czech

Postupy při interpretaci přírodovědných metod

Name (in English)

DESIGNING COURSE ACTIVITIES USING THE SCIENTIFIC METHOD

Edition

EVROPSKÉ PEDAGOGICKÉ FÓRUM 2011, 5 pp. 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

Keywords (in Czech)

aktivizační metody, konceptuální učení, interpretace

Keywords in English

knowledge, conceptual understanding, interpretation
Změněno: 6/12/2011 09:21, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek pojednává o přípravě inovace obsahu předmětu Metodika plánování přírodovědných aktivit. Předmět je určen budoucím učitelům různých zaměření s cílem poskytnout jim podněty z vědecké oblasti. Uvědomila jsem si, že bych mohla kreativně využít nedotčenost studentů metodologií vědy a připravit jim aspoň některé hodiny jako aktivity, které jim fungování vědy přiblíží na vlastní kůži. Vybrala jsem témata, kde jsem schopna s přiměřenou erudicí diskutovat. Dále předkládám východiska a koncepci takto upraveného programu.

In English

In this paper we have tried to present the new form and activities for the short course Science methodology. The course is designed for future teachers of different orientation in order to provide them with incentives from the scientific field. I have realized that I could use the creative integrity of students and prepare for them some hours as activities. I am presenting here conception of this modified program.