Detailed Information on Publication Record
2011
Některé aspekty výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
HAVEL, JiříBasic information
Original name
Některé aspekty výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Some Aspects in Education of Initial Reading of Pupils with Special Needs
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Učiteľovo myslenie a uvažovanie. p. 154-163, 10 pp. 2011
Publisher
Ústav primárnej a preprimárnej pedagogiky PdF UK v Bratislave
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054283
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-89443-10-9
Keywords (in Czech)
Výuka elementárního čtení a psaní; vyučovací metody; vyučovací formy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze.
Keywords in English
Teaching of elementary reading and writing; educational methods; educational forms; pupil with special educational need; inclusion.
Tags
Reviewed
Změněno: 7/12/2011 18:41, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší vybrané poznatky z empirického výzkumu v oblasti didaktiky elementárního čtení a psaní, který je součástí výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu“ (MSM 0021622443), realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (řešitelka prof. M. Vítková). Obsahem jsou některá zjištění o aktuálním uplatňování vyučovacích metod a organizačních forem při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v praxi učitelů primárních škol.
In English
The aim of this article is to show really summary of methods and forms of elementary reading and writing that teachers use in school today. It results from research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (resolver prof. M. Vítková).
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|