D 2011

Některé aspekty výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

HAVEL, Jiří

Basic information

Original name

Některé aspekty výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

Some Aspects in Education of Initial Reading of Pupils with Special Needs

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Bratislava, Učiteľovo myslenie a uvažovanie. p. 154-163, 10 pp. 2011

Publisher

Ústav primárnej a preprimárnej pedagogiky PdF UK v Bratislave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00054283

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89443-10-9

Keywords (in Czech)

Výuka elementárního čtení a psaní; vyučovací metody; vyučovací formy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze.

Keywords in English

Teaching of elementary reading and writing; educational methods; educational forms; pupil with special educational need; inclusion.

Tags

Reviewed
Změněno: 7/12/2011 18:41, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší vybrané poznatky z empirického výzkumu v oblasti didaktiky elementárního čtení a psaní, který je součástí výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu“ (MSM 0021622443), realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (řešitelka prof. M. Vítková). Obsahem jsou některá zjištění o aktuálním uplatňování vyučovacích metod a organizačních forem při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v praxi učitelů primárních škol.

In English

The aim of this article is to show really summary of methods and forms of elementary reading and writing that teachers use in school today. It results from research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (resolver prof. M. Vítková).

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education