HAVEL, Jiří. Některé aspekty výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Some Aspects in Education of Initial Reading of Pupils with Special Needs). In Adriana Wiegerová; Soňa Vávrová. Učiteľovo myslenie a uvažovanie. Bratislava: Ústav primárnej a preprimárnej pedagogiky PdF UK v Bratislave, 2011, p. 154-163. ISBN 978-80-89443-10-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Některé aspekty výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Some Aspects in Education of Initial Reading of Pupils with Special Needs
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Učiteľovo myslenie a uvažovanie. p. 154-163, 10 pp. 2011.
Publisher Ústav primárnej a preprimárnej pedagogiky PdF UK v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054283
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89443-10-9
Keywords (in Czech) Výuka elementárního čtení a psaní; vyučovací metody; vyučovací formy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze.
Keywords in English Teaching of elementary reading and writing; educational methods; educational forms; pupil with special educational need; inclusion.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 7/12/2011 18:41.
Abstract
Příspěvek přináší vybrané poznatky z empirického výzkumu v oblasti didaktiky elementárního čtení a psaní, který je součástí výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu“ (MSM 0021622443), realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (řešitelka prof. M. Vítková). Obsahem jsou některá zjištění o aktuálním uplatňování vyučovacích metod a organizačních forem při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v praxi učitelů primárních škol.
Abstract (in English)
The aim of this article is to show really summary of methods and forms of elementary reading and writing that teachers use in school today. It results from research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (resolver prof. M. Vítková).
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/4/2024 01:41