k 2011

Metody a formy výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

HAVEL, Jiří

Basic information

Original name

Metody a formy výuky elementárního čtení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

Methods and Forms in Education of Initial Reading of Pupils with Special Needs

Authors

Edition

Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Výuka elementárního čtení a psaní; vyučovací metody; vyučovací formy; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze.

Keywords in English

Teaching of elementary reading and writing; educational methods; educational forms; pupil with special educational need; inclusion.
Změněno: 8/12/2011 14:32, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

V prezentaci byly shrnuty poznatky o aktuálním uplatňování vyučovacích metod a organizačních forem, které vyplynuly z empirického výzkumu v oblasti inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní, který je součástí výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu“ (MSM 0021622443), realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (řešitelka prof. M. Vítková).

In English

In presentation were to show really summary of methods and forms of initial reading and writing that teachers use in inclusive school today. It results from research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (resolver prof. M. Vítková).

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education