LAZAROVÁ, Bohumíra and Zdeněk FRIEDMANN. Tři různé podoby volby: vliv emocí a školy v případových studiích (Three different forms of choice: the influence of emotions end school in case studies). In Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 261-290. ISBN 978-80-210-5602-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tři různé podoby volby: vliv emocí a školy v případových studiích
Name (in English) Three different forms of choice: the influence of emotions end school in case studies
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zdeněk FRIEDMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce, p. 261-290, 30 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00054307
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-5602-2
Keywords (in Czech) žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; emoce v procesu volby; profesní orientace+ kariérové poradenství
Keywords in English pupils with special educational needs; emotions in the process of choice; vocational aspirations; career guidance
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 22/7/2013 13:28.
Abstract
Autoři prezentují metodologii a výsledky kvalitativního výzkumu - případových studií, které zaměřili na poznání některých aspektů volby další studijní cesty vybraných žáků se speciální vzdělávací potřebou v posledních ročnících základní školy. V tomto textu popisují emoce, které rodiče a jejich děti prožívají v průběhu rozhodovacího procesu, a také vliv školy, resp. pracovníků, kteří žákům v jejich volbě pomáhají.
Abstract (in English)
The authors present methodology and results of a qualitative investigation - case studies focused on the identification of some aspects of academic choice of selected pupils with a special educational need in the last grades of basic school. in the text the authors describe the emotions parents and their children experienced in the course of the decision-making process, and also the influence of school, or rather the school staff assisting pupils in their choice.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/7/2024 17:50