KVIZDA, Martin. Vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy (Defining the relevant market in the railway industry). In Martin Kvizda a Zdeněk Tomeš. Regulace konkurenčního prostředí na železnici - teorie v centru a praxe v regionech. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita MuniPress, 2011, p. 49-64. ISBN 978-80-210-5629-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy
Name (in English) Defining the relevant market in the railway industry
Authors KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Regulace konkurenčního prostředí na železnici - teorie v centru a praxe v regionech. p. 49-64, 16 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita MuniPress
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/11:00054310
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-5629-9
Keywords in English relevant market; railway industry; competition policy
Changed by Changed by: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Changed: 7/2/2014 15:00.
Abstract
Příspěvek aplikuje teorii vymezování relevantního trhu na odvětví železniční dopravy. V první části definuje specifika trhu železničních dopravních služeb, ve druhé části se zabývá problematikou koncentrace odvětví, ve třetí části analyzuje způsob vymezení relevantního trhu na železnici při výše zmíněných zvláštnostech trhu a zejména s ohledem na možnost aplikace SSNIP testu a v poslední části shrnuje rizika selhání testů pro vymezení relevantního trhu. Zvláštní pozornost je v textu věnována problematice geografického a časového hlediska při vymezování relevantního trhu se zřetelem na zvláštnosti železničních dopravních služeb.
Abstract (in English)
Contribution applies the theory of defining the relevant market for the railway industry. The first part defines the specifics of the rail services market, the second part deals with the concentration of industry, and the third part analyzes the way of defining the relevant market to railway services at the above-mentioned peculiarities of the market and in particular with regard to the possibility of application of SSNIP test. The final part summarizes risks of failure of SSNIP test for defining the relevant market.
PrintDisplayed: 3/5/2024 18:58