Detailed Information on Publication Record
2011
Mediální právo
KROUPA, Jiří, Kateřina ŠIMÁČKOVÁ, Pavel MOLEK, Ondřej MORAVEC, Ladislav VYHNÁNEK et. al.Basic information
Original name
Mediální právo
Name (in English)
Media Law
Authors
KROUPA, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina ŠIMÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MOLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej MORAVEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ladislav VYHNÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Klára RUJBROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
2. vyd. dotisk. Brno, 248 pp. Edice učebnic PrF MU č. 478, 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/11:00054314
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-210-4884-3
Keywords (in Czech)
Média; svoboda projevu; ochrana osobnosti; reklama; regulace vysílání; cenzura; tisk; elektronická média;
Keywords in English
Media; freedom of expression; advertising; protection of personality; press; censorship; electronic media
Změněno: 12/3/2012 13:16, Mgr. Petra Georgala
V originále
Kniha, kterou autorský kolektiv publikuje, je především učebnicí pro kurz Mediálního práva. Proto se nejprve věnuje teoretickým otázkám vymezení masových médií a jejich funkcím, poté systémovým otázkám (mediální právo v systému práva) a konečně i pozitivně právní úpravě vycházející z ústavněprávních a lidsko právních základů mediálního práva.V tomto směru věnuje pozornost tiskovému právu a elektronickým médiím včetně problematiky jejich regulačních orgánů. Dále je předmětem pozornosti autorů reklama v médiích, média v politické a volební kampani, práva a povinnosti novinářů a ochrana osobnosti v mediálním právu. Autoři jsou proto přesvědčeni, že učební pomůcka může být užitečnou i pro právníky (obsahuje i nejnovější českou a evropskou judikaturu), pracovníky reklamy a politického marketingu a v neposlední řadě i pro pracovníky masových médií.
In English
This book primarily serves as a textbook for the Media Law course. It is focused on the theoretical aspects of mass-media, on the position of Media Law in the legal system as well as on the regulation itself. It views the fundamental rights as a root of Media Law. The following chapters of the book then deal with various issues of Media Law such as Press Law, Electronic Media Regulation, Advertising, Media in Political Campaings, Rights and Obligations of Journalists etc. (always with regard to the relevant case-law). It may be suitable not only for students, but also for lawyers, journalists etc.
Links
MSM0021622405, plan (intention) |
|