KNECHT, Petr. Podpora reformy. In Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků., 2011, s. 44-54. Kurikulum S. ISBN 978-80-86856-96-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora reformy
Název anglicky Support of the reform
Autoři KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu. od s. 44-54, 11 s. Kurikulum S, 2011.
Nakladatel Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054355
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86856-96-4
Klíčová slova česky kurikulární reforma; střední odborné vzdělávání; výzkum; školní vzdělávací program
Klíčová slova anglicky curriculum reform; vocational education; research; School Educational Programmes
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 8. 3. 2013 08:41.
Anotace
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo v realizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s očekávanou podporou je možné konstatovat, že učitelé na pilotních školách vnímají jako akutní následující problémy: neustálé změny vzdělávací politiky, neujasněnou roli institucí zapojených do realizace a evaluace kurikulární reformy, nízkou informační podporu veřejnosti a zejména rodičů, systematicky nekoordinované vzdělávání učitelů, limitované množství finančních prostředků na zajištění výuky a nedostatky v obsahu RVP.
Anotace anglicky
The chapter concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the chapter, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, SEP coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools. Concerning the support that schools expect in connection with the reform, pilot-school teachers perceive the following problems: lack of monetary resources to support teaching, deficiencies in the coordination of in-service teacher education, inadequacies in informing the public and especially the parents, unclear role that various institutions are to play in realising and evaluating the curricular reform, unceasing changes in educational policies and deficiencies in the content of the Framework Educational Programme.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:56