Detailed Information on Publication Record
2011
Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000
SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁBasic information
Original name
Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000
Name (in English)
Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. p. 1-5, 5 pp. 2011
Publisher
Tribun EU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054395
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-263-0046-5
Keywords (in Czech)
Předškolního vzdělávání; empirický výzkum; výzkumná témata.
Keywords in English
Pre-primary education; empirical research; research topics.
Tags
Reviewed
Změněno: 12/1/2012 08:41, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Autorky příspěvku provedly analýzu empirických studií zkoumajících oblast předškolního vzdělávání, které byly publikovány v odborných časopisech, sbornících ČAPV a sbornících z konferencí věnovaných předškolní pedagogice od roku 2000. Pomocí analýzy byla identifikována témata, která jsou v rámci oboru předškolní pedagogika výzkumně řešena, což je kontrastováno s požadavky na výzkumné oblasti formulovanými ve státních dokumentech.
In English
The authors of the paper carried out an analysis of the empirical studies on pre-primary school level, which were since 2000 published in journals, proceedings of the Czech Educational Research Association conferences and proceedings from the pre-primary school conferences. Though the analysis of topics that are topics of the empirical research were explored. In the end the requirements on pre-primary school level research formulated in political documents are examined and confronted with the results of the analysis.