D 2011

Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000

SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ

Basic information

Original name

Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000

Name (in English)

Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education

Authors

SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. p. 1-5, 5 pp. 2011

Publisher

Tribun EU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00054395

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-263-0046-5

Keywords (in Czech)

Předškolního vzdělávání; empirický výzkum; výzkumná témata.

Keywords in English

Pre-primary education; empirical research; research topics.

Tags

Reviewed
Změněno: 12/1/2012 08:41, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Autorky příspěvku provedly analýzu empirických studií zkoumajících oblast předškolního vzdělávání, které byly publikovány v odborných časopisech, sbornících ČAPV a sbornících z konferencí věnovaných předškolní pedagogice od roku 2000. Pomocí analýzy byla identifikována témata, která jsou v rámci oboru předškolní pedagogika výzkumně řešena, což je kontrastováno s požadavky na výzkumné oblasti formulovanými ve státních dokumentech.

In English

The authors of the paper carried out an analysis of the empirical studies on pre-primary school level, which were since 2000 published in journals, proceedings of the Czech Educational Research Association conferences and proceedings from the pre-primary school conferences. Though the analysis of topics that are topics of the empirical research were explored. In the end the requirements on pre-primary school level research formulated in political documents are examined and confronted with the results of the analysis.