SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000 (Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education). In Bendl, S., Zvírotský, M. Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. první. Brno: Tribun EU, 2011, p. 1-5. ISBN 978-80-263-0046-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000
Name (in English) Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. p. 1-5, 5 pp. 2011.
Publisher Tribun EU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054395
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-263-0046-5
Keywords (in Czech) Předškolního vzdělávání; empirický výzkum; výzkumná témata.
Keywords in English Pre-primary education; empirical research; research topics.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 12/1/2012 08:41.
Abstract
Autorky příspěvku provedly analýzu empirických studií zkoumajících oblast předškolního vzdělávání, které byly publikovány v odborných časopisech, sbornících ČAPV a sbornících z konferencí věnovaných předškolní pedagogice od roku 2000. Pomocí analýzy byla identifikována témata, která jsou v rámci oboru předškolní pedagogika výzkumně řešena, což je kontrastováno s požadavky na výzkumné oblasti formulovanými ve státních dokumentech.
Abstract (in English)
The authors of the paper carried out an analysis of the empirical studies on pre-primary school level, which were since 2000 published in journals, proceedings of the Czech Educational Research Association conferences and proceedings from the pre-primary school conferences. Though the analysis of topics that are topics of the empirical research were explored. In the end the requirements on pre-primary school level research formulated in political documents are examined and confronted with the results of the analysis.
PrintDisplayed: 13/10/2024 02:08