Detailed Information on Publication Record
2011
Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky
Authors
Edition
Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Biofilní orientace vzdělávání; environmentální kompetence; environmentální výchova; učitelovo pojetí výuky; učitelovo pojetí environmentální problematiky; vztah přírody a kultury
Keywords in English
Biophile focus in education; environmental competence; environmental education; teachers competence of teaching; teachers competence of environmental topics; relationship between nature and culture
Změněno: 6/2/2012 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka charakterizovala propřírodní neboli biofilní orientaci vzdělávání jako východisko pro strukturaci učitelova pojetí environmentální problematiky. Na příkladech výsledků vlastních výzkumných sond poukázala na klíčové události vzniku daného učitelova pojetí a vymezila jednotlivé prvky jeho struktury. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století."
In English
The author characterised the pro-nature or biophile orientation in education as a resource for structuring of the teachers conception of environmental issues. Based upon her research probes, she pointed out the key events in the formation of teachers conception as well as she defined the individual elements of its structure. She used the results from the research project "School and health for 21st century".
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|