k 2011

Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky

Authors

Edition

Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Biofilní orientace vzdělávání; environmentální kompetence; environmentální výchova; učitelovo pojetí výuky; učitelovo pojetí environmentální problematiky; vztah přírody a kultury

Keywords in English

Biophile focus in education; environmental competence; environmental education; teachers competence of teaching; teachers competence of environmental topics; relationship between nature and culture
Změněno: 6/2/2012 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorka charakterizovala propřírodní neboli biofilní orientaci vzdělávání jako východisko pro strukturaci učitelova pojetí environmentální problematiky. Na příkladech výsledků vlastních výzkumných sond poukázala na klíčové události vzniku daného učitelova pojetí a vymezila jednotlivé prvky jeho struktury. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století."

In English

The author characterised the pro-nature or biophile orientation in education as a resource for structuring of the teachers conception of environmental issues. Based upon her research probes, she pointed out the key events in the formation of teachers conception as well as she defined the individual elements of its structure. She used the results from the research project "School and health for 21st century".

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century