Detailed Information on Publication Record
2011
2.4 Znalosti a inovace
KLAPALOVÁ, AlenaBasic information
Original name
2.4 Znalosti a inovace
Name in Czech
2.4 Znalosti a inovace
Name (in English)
2.4 Knowledge and innovation
Authors
Edition
první. Brno, Nadnárodní společnosti v České republice II, p. 48-52, 5 pp. 2011
Publisher
Centrum výzkumu konkurenční schopnosti České republiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-5677-0
Keywords (in Czech)
znalosti inovace konkurenceschopnost nadnárodní společnosti
Keywords in English
knowledge innovaton competitiveness multinational corporations
Tags
Reviewed
Změněno: 26/2/2012 15:50, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
V originále
Text kapitoly prezentuje teoretická východiska týkající se řízení znalostí a inovací v pobočkách nadnárodních společností (MNC).Pozornost je věnována pozici poboček a jejich přínosu v tvorbě znalostí a inovačních aktivitách, směru transferu znalostí, centralizaci a decentralizaci znalostního manangementu v MNC.
In English
Text of the chapter presents theoretical findings concerning knowledge and innovation management in subsidiaries of multinational corporations (MNC). Attention is paid to the subsidiaries position and their contribution to knowledge creation and innovation activities, knowledge transfer directions, centralisation and decentralisation of knowledge management in the MNCs.
Links
1M0524, research and development project |
|