C 2011

2.4 Znalosti a inovace

KLAPALOVÁ, Alena

Basic information

Original name

2.4 Znalosti a inovace

Name in Czech

2.4 Znalosti a inovace

Name (in English)

2.4 Knowledge and innovation

Edition

první. Brno, Nadnárodní společnosti v České republice II, p. 48-52, 5 pp. 2011

Publisher

Centrum výzkumu konkurenční schopnosti České republiky, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-5677-0

Keywords (in Czech)

znalosti inovace konkurenceschopnost nadnárodní společnosti

Keywords in English

knowledge innovaton competitiveness multinational corporations

Tags

Reviewed
Změněno: 26/2/2012 15:50, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Text kapitoly prezentuje teoretická východiska týkající se řízení znalostí a inovací v pobočkách nadnárodních společností (MNC).Pozornost je věnována pozici poboček a jejich přínosu v tvorbě znalostí a inovačních aktivitách, směru transferu znalostí, centralizaci a decentralizaci znalostního manangementu v MNC.

In English

Text of the chapter presents theoretical findings concerning knowledge and innovation management in subsidiaries of multinational corporations (MNC). Attention is paid to the subsidiaries position and their contribution to knowledge creation and innovation activities, knowledge transfer directions, centralisation and decentralisation of knowledge management in the MNCs.

Links

1M0524, research and development project
Name: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy