Detailed Information on Publication Record
2011
Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011
OURODA, KarelBasic information
Original name
Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011
Name in Czech
Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011
Name (in English)
Interview at 4 World Forum Comparative Education - Beijing 2011
Authors
OURODA, Karel
Edition
1. vyd. Beijing, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
China
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Komparativní pedagogika historie spolupráce mezi oběma zeměmi odborné práce českých studentů o čínské pedagogice spolupráce českých a čínských univerzit v pedagogice návrh obsahu dohody.
Keywords in English
Comparative education history of cooperation between the two countries the professional work of Czech students of Chinese pedagogy cooperation between Czech and Chinese universities in pedagogy design content of the agreement.
Změněno: 19/3/2013 22:40, Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
V originále
Spolupráce mezi českými a čínskými vysokými školami pedagogického zaměření doposud neprobíhá, ačkoliv ve světě probíhá rozsáhlá spolupráce s čínskými pedagogickými univerzitami. V rozhovoru byly shrnuty důležité aspekty spolupráce mezi čínskými a zahraničními pedagogickými univerzitami. Dále byly analyzovány snahy českých studentů o poznávání čínského školství, z nichž vyplývá, že nastal čas, aby pedagogické vysoké školy obou zemní zahájily plodné a užitečné kontakty na pomoc studentům i učitelům, kteří se zabývají komparativní pedagogikou. V závěru byl podán návrh obsahu spolupráce mezi českými a čínskými pedagogickými vysokými školami včetně návrhu struktury příslušných dohod.
In English
The cooperation between Czech and Chinese normal universities still no in progress, although the world is extensive cooperation with Chinese universities teaching. In an interview were summarized important aspects of cooperation between Chinese and foreign pedagogical universities. Further efforts were analyzed by Czech students learning Chinese education, which shows that it is time for colleges of education of both natural launched fruitful and useful contacts to help students and teachers who engage in comparative pedagogy. Finally, an application was lodged the contents of cooperation between Czech and Chinese teaching universities, including the draft structure of the agreements.