TRNA, Josef. Využití IBSE ve výuce fyziky (Implementation of IBSE into physics education). In Holubová, R. Veletrh nápadů učitelů fyziky 16. Olomouc: UP Olomouc, 2011, p. 237-245. ISBN 978-80-244-2894-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití IBSE ve výuce fyziky
Name in Czech Využití IBSE ve výuce fyziky
Name (in English) Implementation of IBSE into physics education
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Veletrh nápadů učitelů fyziky 16, p. 237-245, 9 pp. 2011.
Publisher UP Olomouc
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054502
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-2894-9
Keywords (in Czech) IBSE; fyzikální vzdělávání
Keywords in English IBSE; physics education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 23/3/2012 09:05.
Abstract
IBSE (Inquiry-Based Science Education) je významná výuková inovativní metoda ve fyzikálním vzdělávání. Jádrem této metody je aplikace experimentálních aktivit a žákovské bádání. Článek přináší výzkumné výsledky evropského výzkumného projektu PROFILES (7RP)v podobě kurikulárních materiálů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
Abstract (in English)
IBSE (Inquiry-Based Science Education) is important inovative teaching/learning method in physics education. The core of this method is application of experimental activities and students' inquiry. Paper presents research outcomes of the research European project PROFILES (7FP)in the form of curricular materials. Used research method is design-based research.
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:20