HRICOVÁ, Lenka. Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu (Influence of Family on Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in the Czech Republic and in Germany). In XI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, Regionální centrum Olomouc, Jeremenkova 40b, Česká republika. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu
Name (in English) Influence of Family on Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in the Czech Republic and in Germany
Authors HRICOVÁ, Lenka.
Edition XI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, Regionální centrum Olomouc, Jeremenkova 40b, Česká republika, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy; žáci základních škol pro sluchově postižené; sluchové postižení; rodina; rodinné prostředí; podpora rodiny
Keywords in English communication; communication competences; communication forms; pupils at primary schools for hearing impaired; hearing impairment; family; family backround; family subvention
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 22/12/2011 11:56.
Abstract
V příspěvku s názvem Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu bude zveřejněna část výsledků výzkumu k rigorózní práci autorky, která se týká komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v Německu, respektive německé spolkové zemi Baden-Württemberg. V rámci tohoto článku bude v souvislosti s komunikačními kompetencemi žáků poukázáno zejména na vlivy rodiny a bude zdůrazněna důležitost její role. Komunikace je jedním z nejdůležitějších cílů při vzdělávání žáků škol pro sluchově postižené a podmínkou pro úspěšné dosažení tohoto cíle je právě podpora ze strany rodiny, která představuje pro dítě velkou motivaci.
Abstract (in English)
In this paper named Influence of Family on Communication Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in the Czech Republic and in Germany will be published a part of the results of the autors research for the rigorous thesis with the theme communication competences of pupils at primary schools in the Czech Republic and in Germany, specify in land Baden-Württemberg. In this text will be pointed to influence of family in the context with communication competences and it will be accented the role of the family importance. Communication is one of the most important goals by the education of pupils at shools for hearing impaired and the condition for the successful achieving of this goal is right a subvention of the family, which constitutes a big motivation for a child.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/10/2024 16:40