D 2011

Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR

BLAŽEK, Ladislav, Alena KLAPALOVÁ and Petr PIROŽEK

Basic information

Original name

Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR

Name in Czech

Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR

Name (in English)

Knowledge in subsidiaries of multinational companies in Czech business environment

Authors

BLAŽEK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena KLAPALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr PIROŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Olomouc, Znalosti pro tržní praxi 2011, p. 877- 883, 7 pp. 2011

Publisher

Filozofická fakulta Univerzity Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/11:00054562

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-87533-02-4

Keywords (in Czech)

nadnárodní společnost pobočky inovační výkonnost znalosti, empirické šetření

Keywords in English

multinational company subsidiaries innovation performance knowledge empirical research

Tags

Reviewed
Změněno: 29/2/2012 10:39, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Znalosti představují důležitý nástroj konkurenceschopnosti podniku. Obdobně lze charakterizovat jejich význam i v současném podnikatelském prostředí globalizovaných nadnárodních společností. Jak české pobočky využívají znalosti v rámci nadnárodních společností zjistilo empirické šetření z letošního roku. Výběrový soubor 335 společnosti odpovědělo na otázky související s inovační výkonností, se systémem uchovávání znalostí a jejich přenosu v rámci celé skupiny nadnárodní společnosti. V souvislosti s přístupem ke znalostem byla zjišťována lokalizace inovačních aktivit a spolupráce při rozvoji znalostí s externími organizacemi v ČR. Dosažené výsledky představují zajímavý pohled na management znalostí v podmínkách poboček nadnárodních společností působících v ČR. Příspěvek prezentuje část výsledků empirického šetření a to výsledky primární statistické analýzy využívající četnosti odpovědí.

In English

Knowledge is an important instrument for business competitiveness. Similarly it is possible to characterize their importance in the current globalized business environment, multinational companies. As implemented by the Czech subsidiaries of knowledge within multinational companies showed an empirical research of this year. The sample of 335 companies responded to questions related to innovation performance, system storage and transfer of knowledge across the group of multinational companies. In the context of access to knowledge was assessed by localization of innovative activities and cooperation in the development of knowledge with external organizations in the country. The results represent an interesting view of knowledge management in the conditions of subsidiaries of multinational companies operating in the Czech Republic. Only results from primary statistical analysis applying frequencies are introduced in the paper.

Links

1M0524, research and development project
Name: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy