Detailed Information on Publication Record
2011
Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
BLAŽEK, Ladislav, Alena KLAPALOVÁ and Petr PIROŽEKBasic information
Original name
Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
Name in Czech
Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
Name (in English)
Knowledge in subsidiaries of multinational companies in Czech business environment
Authors
BLAŽEK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena KLAPALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr PIROŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Olomouc, Znalosti pro tržní praxi 2011, p. 877- 883, 7 pp. 2011
Publisher
Filozofická fakulta Univerzity Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/11:00054562
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-87533-02-4
Keywords (in Czech)
nadnárodní společnost pobočky inovační výkonnost znalosti, empirické šetření
Keywords in English
multinational company subsidiaries innovation performance knowledge empirical research
Tags
Reviewed
Změněno: 29/2/2012 10:39, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
V originále
Znalosti představují důležitý nástroj konkurenceschopnosti podniku. Obdobně lze charakterizovat jejich význam i v současném podnikatelském prostředí globalizovaných nadnárodních společností. Jak české pobočky využívají znalosti v rámci nadnárodních společností zjistilo empirické šetření z letošního roku. Výběrový soubor 335 společnosti odpovědělo na otázky související s inovační výkonností, se systémem uchovávání znalostí a jejich přenosu v rámci celé skupiny nadnárodní společnosti. V souvislosti s přístupem ke znalostem byla zjišťována lokalizace inovačních aktivit a spolupráce při rozvoji znalostí s externími organizacemi v ČR. Dosažené výsledky představují zajímavý pohled na management znalostí v podmínkách poboček nadnárodních společností působících v ČR. Příspěvek prezentuje část výsledků empirického šetření a to výsledky primární statistické analýzy využívající četnosti odpovědí.
In English
Knowledge is an important instrument for business competitiveness. Similarly it is possible to characterize their importance in the current globalized business environment, multinational companies. As implemented by the Czech subsidiaries of knowledge within multinational companies showed an empirical research of this year. The sample of 335 companies responded to questions related to innovation performance, system storage and transfer of knowledge across the group of multinational companies. In the context of access to knowledge was assessed by localization of innovative activities and cooperation in the development of knowledge with external organizations in the country. The results represent an interesting view of knowledge management in the conditions of subsidiaries of multinational companies operating in the Czech Republic. Only results from primary statistical analysis applying frequencies are introduced in the paper.
Links
1M0524, research and development project |
|