BLAŽEK, Ladislav, Alena KLAPALOVÁ and Petr PIROŽEK. Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR (Knowledge in subsidiaries of multinational companies in Czech business environment). In Znalosti pro tržní praxi 2011. první. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 2011, p. 877- 883. ISBN 978-80-87533-02-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
Name in Czech Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
Name (in English) Knowledge in subsidiaries of multinational companies in Czech business environment
Authors BLAŽEK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena KLAPALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr PIROŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Olomouc, Znalosti pro tržní praxi 2011, p. 877- 883, 7 pp. 2011.
Publisher Filozofická fakulta Univerzity Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/11:00054562
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-87533-02-4
Keywords (in Czech) nadnárodní společnost pobočky inovační výkonnost znalosti, empirické šetření
Keywords in English multinational company subsidiaries innovation performance knowledge empirical research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 29/2/2012 10:39.
Abstract
Znalosti představují důležitý nástroj konkurenceschopnosti podniku. Obdobně lze charakterizovat jejich význam i v současném podnikatelském prostředí globalizovaných nadnárodních společností. Jak české pobočky využívají znalosti v rámci nadnárodních společností zjistilo empirické šetření z letošního roku. Výběrový soubor 335 společnosti odpovědělo na otázky související s inovační výkonností, se systémem uchovávání znalostí a jejich přenosu v rámci celé skupiny nadnárodní společnosti. V souvislosti s přístupem ke znalostem byla zjišťována lokalizace inovačních aktivit a spolupráce při rozvoji znalostí s externími organizacemi v ČR. Dosažené výsledky představují zajímavý pohled na management znalostí v podmínkách poboček nadnárodních společností působících v ČR. Příspěvek prezentuje část výsledků empirického šetření a to výsledky primární statistické analýzy využívající četnosti odpovědí.
Abstract (in English)
Knowledge is an important instrument for business competitiveness. Similarly it is possible to characterize their importance in the current globalized business environment, multinational companies. As implemented by the Czech subsidiaries of knowledge within multinational companies showed an empirical research of this year. The sample of 335 companies responded to questions related to innovation performance, system storage and transfer of knowledge across the group of multinational companies. In the context of access to knowledge was assessed by localization of innovative activities and cooperation in the development of knowledge with external organizations in the country. The results represent an interesting view of knowledge management in the conditions of subsidiaries of multinational companies operating in the Czech Republic. Only results from primary statistical analysis applying frequencies are introduced in the paper.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 27/4/2024 09:18