Detailed Information on Publication Record
2011
De la subjectivité dans la recherche des marques identitaires pour les jeunes
FIÉVET, Anne-Caroline and Alena PODHORNÁ-POLICKÁBasic information
Original name
De la subjectivité dans la recherche des marques identitaires pour les jeunes
Name in Czech
K subjektivitě ve výzkumu mládežnických identitárních znaků
Name (in English)
On the subjectivity in the research of identitary markers for youth
Authors
FIÉVET, Anne-Caroline (250 France) and Alena PODHORNÁ-POLICKÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. České Budějovice, Opera Romanica 12. Sujet et subjectivité, p. 65-81, 17 pp. 2011
Publisher
Jihočeská univerzita v Českých Budějovic
Other information
Language
French
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050270
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7394-319-6
Keywords (in Czech)
subjektivita; identita; neologie; mládežnický slang; metodologie
Keywords in English
subjectivity; identity; neology; youth slang; methodology
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/1/2013 00:52, doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D.
V originále
L'article propose les résultats d'une recherche sur l'argot contemporain des jeunes. L'étude a un double intéret: outre un examen concret de l'usage d'un lexeme argotique fortement identitaire, elle comporte des enjeux épistémologiques et méthodologiques, puisqu'elle souleve la question de la subjectivité dans la recherche sociolinguistique.
In Czech
Článek představuje výsledky zkoumání současného slangu mládeže na příkladě jednoho identitárního neologismu. Výzkum je rovněž nahlížen z perspektivy metodologické a epistemologické, a to v otázce subjektivity v sociolingvistickém výzkumu.
In English
This paper aims to analyze the role of subjectivity in sociolinguistic research between youth as well as to summarize our precedent results of youth identitary markers research from epistemological point of view. The interviewer can be impressioned by unknown items as well as the interviewee can over-estimate some items because of his expressiveness; this is why we propose four cases of figure and the optional interpretative consequences of different combinations to the mass medias highlighting or even stigmatization of youth identitary markers. We present further a RapCor project, that should contribute to objectivize some of these markers from diachronic and frequentionnal point of view.
Links
GP405/09/P307, research and development project |
|