Detailed Information on Publication Record
2011
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁBasic information
Original name
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
Name in Czech
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
Name (in English)
Intergenerational Learning in the Family and Family Context
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka KAMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina PEVNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050281
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
mezigenerační učení v rodině; rodinný edukátor; role rodinných edukátorů
Keywords in English
Intergenerational learning in the family; family educator; role of family educators
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2012 11:35, Mgr. Petra Georgala
V originále
V příspěvku se zaměřujeme se na precizaci dosavadních výsledků získaných dotazníkovým šetřením a na jejich další ověřovaní kvalitativní metodologii. Cílovou skupinou jsou třígenerační rodiny. Naše výzkumné nástroje pro práci s rodinami jsou tyto: skupinová a individuální administrace testu rodinného systému (FAST), skupinový a individuální rozhovor se všemi členy rodiny, časový snímek všedního a víkendového dne rodiny, časová osa učeni v různých fázích života a zúčastněné pozorovaní v rodinách. Účelem těchto kombinovaných výzkumných technik je získat detailní obraz mezigeneračního učeni a jeho podmínek ve sledovaných rodinách a vytvořit analytický příběh mezigeneračního učeni v rodině. Dále rozpracováváme tezi o tom, že míra kultury sdíleni (pevnost a sila vztahů) ovlivňuje učení v rodině a vice versa. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na obsah a směr mezigeneračního učeni v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tři generaci, jak je toto učeni přijímáno a za jakých podmínek učení v rodině probíhá.
In English
The paper investigates intergenerational learning in the family in more detail and with the help of new methodology. This stage of research focuses on enhancing the accuracy of the results obtained so far and their further analysis using a methodology which can mediate a deeper understanding of the issues. We intend to elaborate the thesis that the amount of culture of sharing (cohesiveness and strength of family ties) affects learning in the family and vice versa.
Links
GA406/09/0427, research and development project |
| ||
GD406/09/H040, research and development project |
|