KROČA, David. Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků (Assessment Criteria for Recitation of Dyslectic Pupils). In Vítková, M. - Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Education of Pupils with Special Educational Needs. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2011, p. 459-466. ISBN 978-80-7315-216-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků
Name (in English) Assessment Criteria for Recitation of Dyslectic Pupils
Authors KROČA, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Education of Pupils with Special Educational Needs. p. 459-466, 8 pp. 2011.
Publisher Pedagogická fakulta MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054612
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech) literární text; dyslektický žák; umělecký přednes; hlediska hodnocení; detailní prvky hodnocení
Keywords in English literary text; dyslexic pupil; recitation; assessment criteria; detailed features of the assessment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Changed: 11/1/2012 11:06.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu, který se zaměřuje na vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení v oblasti literární komunikace. V návaznosti na příspěvky, jež v předchozích letech výzkumu posoudily vliv přednesu na jazykovou kultivaci těchto žáků a ukázaly možnosti práce s nimi v inkluzivní škole, autor sleduje dosud opomíjené téma hodnocení přednesu. Článek nejprve přibližuje kritéria hodnocení uměleckého přednesu obecně, poté s přihlédnutím k dyslektickým žákům.
Abstract (in English)
The contribution presents the results of a long-term research which focuses on the education of pupils with developmental learning difficulties in the sphere of literary communication. Following the contributions which in the previous years of the research evaluated the impact of recitation on the overall linguistic cultivation of these pupils showing the possibilities to work with them in inclusive school, the author develops the so far neglected theme of assessment of recitation. First, the article deals with the assessment criteria of artistic recitation on a general scale, and then takes into account also the dyslectic pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/7/2024 19:17