KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení (Active student participation in assessment). In Může se učitel stát umělcem výchovy? 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení
Name (in English) Active student participation in assessment
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana.
Edition Může se učitel stát umělcem výchovy? 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sebehodnocení žáka; typy hodnocení; formativní hodnocení; rozvoj osobnosti žáka; model komplexního rozvíjejícího hodnocení
Keywords in English self-assessment; types of assessment; formative assessment; pupil personal developement
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 22/3/2012 11:05.
Abstract
Osobnostně rozvojové pojetí vzdělávání vyžaduje komplexnější pohled na hodnocení, jehož nedílnou součástí je sebehodnocení žáků, který je součástí celého systému, který jsme nazvali modelem komplexního rozvíjejícího hodnocení. V přednášce je tento model vysvětlen.
Abstract (in English)
Personal development approach to education requires a more complex view of the assessment, an integral part of the pupils' self-assessment, which is part of the whole system, which we call the model of developing a comprehensive evaluation. In the lecture, the model is explained.
PrintDisplayed: 21/5/2024 08:45