Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment. 2011. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment |
Name in Czech | Kritéria hodnocení - podpora individualizace a inkluzivního prostředí |
Authors | KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2011. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Germany |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/11:00054619 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | kritéria hodnocení;hodnotící škála;inkluze; individualizace; hodnocení žáků; sebehodnocení žáků |
Keywords in English | assessment criteria;scale;inclusion; individualization; pupil assessment; pupil self-assessment |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 10/1/2012 15:43. |
Abstract |
---|
Participants were familiarized with the results of research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (resolver prof. M. Vítková)- to assess pupils with special needs in the European School Karlsruhe. The results has become proposed evaluation criteria.Systematic teacher assessment of the pupil in conjunction with pupil self-assessment becomes an important tool for individualization of the instruction. It helps define the individual pupil targets and help to create inclusive environment supporting the development of all pupils. |
Abstract (in Czech) |
---|
Účastníci byli seznámeni s výsledky výzkumu k hodnocení žáků v Evropské škole Brusel III a Karlsruhe. Byla provedena komparace výsledků a výsledkem se stala navržená kritéria hodnocení. Systematické učitelovo hodnocení žáka se ve spojení s jeho sebehodnocením stává důležitým nástrojem pro individualizaci výuky. Pomáhá definovat individuální cíle žáka a spoluvytvářet inkluzivní prosředí podporující rozvoj všech žáků. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 26/8/2024 06:06