KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment
Name in Czech Kritéria hodnocení - podpora individualizace a inkluzivního prostředí
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2011.
Other information
Original language English
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054619
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kritéria hodnocení;hodnotící škála;inkluze; individualizace; hodnocení žáků; sebehodnocení žáků
Keywords in English assessment criteria;scale;inclusion; individualization; pupil assessment; pupil self-assessment
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 10/1/2012 15:43.
Abstract
Participants were familiarized with the results of research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (resolver prof. M. Vítková)- to assess pupils with special needs in the European School Karlsruhe. The results has become proposed evaluation criteria.Systematic teacher assessment of the pupil in conjunction with pupil self-assessment becomes an important tool for individualization of the instruction. It helps define the individual pupil targets and help to create inclusive environment supporting the development of all pupils.
Abstract (in Czech)
Účastníci byli seznámeni s výsledky výzkumu k hodnocení žáků v Evropské škole Brusel III a Karlsruhe. Byla provedena komparace výsledků a výsledkem se stala navržená kritéria hodnocení. Systematické učitelovo hodnocení žáka se ve spojení s jeho sebehodnocením stává důležitým nástrojem pro individualizaci výuky. Pomáhá definovat individuální cíle žáka a spoluvytvářet inkluzivní prosředí podporující rozvoj všech žáků.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/6/2024 17:22