Detailed Information on Publication Record
2011
Učot nacionalno-kulturnoj specifiki sravnenij s antroponimami v obučeniji češskich studentov russkomu jazyku
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Učot nacionalno-kulturnoj specifiki sravnenij s antroponimami v obučeniji češskich studentov russkomu jazyku
Name in Czech
Zohlednění národně-kulturních specifik komparací s antroponymy ve výuce českých studentů ruštině
Name (in English)
Accounting Cultural Identity Anthroponyms that in Teaching Students Czech and Russian Language
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Istanbul, Russkij mir i russkoje slovo v mežkulturnom prostranstve, p. 56-59, 4 pp. 2011
Publisher
Fatih University
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054632
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-975-303-109-7
Keywords (in Czech)
idiomy; vyučování; ruský jazyk; frazeologie; antroponyma, kulturní identita; výzkum
Keywords in English
idioms; teaching; Russian language; phraseology; anthroponyms; cultural identity; research
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2013 21:59, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
V statje rassmatrivajetsa tema učota nacionalno-kulturnoj spedifiki sravnenij s antroponimami u studentov v Čechiji v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo, zatem privodatsa rezultaty pedagogičeskogo i lingvističeskogo issledovanij v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo.
In Czech
Stať se věnuje tématice zohlednění národně-kulturních specifik komparací s antroponymy ve výuce českých studentů ruštině, dále přináší výsledky pedagogického a lingvistického výzkumu ve vyučování ruštině jako cizímu jazyku.
In English
This paper deals with themes of taking into account national-cultural specificity comparisons with anthroponyma Czech students in the teaching of Russian, then bring the results of educational and linguistic research in teaching Russian as a foreign language.