GRENAROVÁ, Renée. Učot nacionalno-kulturnoj specifiki sravnenij s antroponimami v obučeniji češskich studentov russkomu jazyku (Accounting Cultural Identity Anthroponyms that in Teaching Students Czech and Russian Language). In Russkij mir i russkoje slovo v mežkulturnom prostranstve. 1st ed. Istanbul: Fatih University, 2011, p. 56-59. ISBN 978-975-303-109-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učot nacionalno-kulturnoj specifiki sravnenij s antroponimami v obučeniji češskich studentov russkomu jazyku
Name in Czech Zohlednění národně-kulturních specifik komparací s antroponymy ve výuce českých studentů ruštině
Name (in English) Accounting Cultural Identity Anthroponyms that in Teaching Students Czech and Russian Language
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Istanbul, Russkij mir i russkoje slovo v mežkulturnom prostranstve, p. 56-59, 4 pp. 2011.
Publisher Fatih University
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054632
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-975-303-109-7
Keywords (in Czech) idiomy; vyučování; ruský jazyk; frazeologie; antroponyma, kulturní identita; výzkum
Keywords in English idioms; teaching; Russian language; phraseology; anthroponyms; cultural identity; research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 21:59.
Abstract
V statje rassmatrivajetsa tema učota nacionalno-kulturnoj spedifiki sravnenij s antroponimami u studentov v Čechiji v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo, zatem privodatsa rezultaty pedagogičeskogo i lingvističeskogo issledovanij v prepodavaniji russkogo jazyka kak inostrannogo.
Abstract (in Czech)
Stať se věnuje tématice zohlednění národně-kulturních specifik komparací s antroponymy ve výuce českých studentů ruštině, dále přináší výsledky pedagogického a lingvistického výzkumu ve vyučování ruštině jako cizímu jazyku.
Abstract (in English)
This paper deals with themes of taking into account national-cultural specificity comparisons with anthroponyma Czech students in the teaching of Russian, then bring the results of educational and linguistic research in teaching Russian as a foreign language.
PrintDisplayed: 25/4/2024 15:04