GRENAROVÁ, Renée. Komponenty kulturologického výkladu ve výuce ruštině. Pedagogická orientace. Brno: ČSPS, 2007, roč. 17, č, č. 4, s. 15-27. ISSN 1211-4669.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komponenty kulturologického výkladu ve výuce ruštině
Název česky Komponenty kulturologického výkladu ve výuce ruštině
Název anglicky Components of Cultural Interpretation in the Teaching of Russian
Autoři GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogická orientace, Brno, ČSPS, 2007, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00054635
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Ruština jako cizí jazyk; vyučování ruskému jazyku; český žák; ruská kultura; kulturní a transkulturní kompentence; dialog kultur; atmosféra přirozeného porozumění
Klíčová slova anglicky Russian as foreign language; teaching Russian language; Czech pupil; Russian culture; the cultural and transcultural kompetence; the dialogue of cultures; atmosphere of common understanding
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Změněno: 23. 2. 2013 23:48.
Anotace
Příspěvek se věnuje utváření kulturní a transkulturní kompetence v procesu vyučování a učení se ruskému jazyku českými žáky. V textu autorka zkoumá problematiku utváření a vývoje kultivační znalosti ruské kultury, literatury a historie ve vyučování ruského jazyka u našich žáků a studentů. Ruská kultura, historie a literatura vždy budila ohromný zájem po celém světě. Uznání kulturních dominant, respektování různorodosti a vyučování v příznivých poměrech dialogu kultur navozují i atmosféru přirozeného porozumění, jež je nezbytné pro výuku a studium ruštiny jako cizího jazyka.
Anotace anglicky
Components of the Culturological commentary in teaching Russian language The article is devoted to formation the cultural and transcultural kompetence in the process of teaching and learning Russian language by Czech pupils. In the text the author studies the problem of formation and development of cultural knowledge of Russian Culture, Literature and History in teaching Russian language to our pupils and students. Russian Culture, History and Literature have always aroused a great interest all over the world. Consideration of cultural dominants, complying with diversity and teaching in circumstances of the dialogue of cultures arrange an atmosphere of common understanding, which is necessary for studying and teaching Russian as foreign language.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:15