Detailed Information on Publication Record
2007
Komponenty kulturologického výkladu ve výuce ruštině
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Komponenty kulturologického výkladu ve výuce ruštině
Name in Czech
Komponenty kulturologického výkladu ve výuce ruštině
Name (in English)
Components of Cultural Interpretation in the Teaching of Russian
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pedagogická orientace, Brno, ČSPS, 2007, 1211-4669
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00054635
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Ruština jako cizí jazyk; vyučování ruskému jazyku; český žák; ruská kultura; kulturní a transkulturní kompentence; dialog kultur; atmosféra přirozeného porozumění
Keywords in English
Russian as foreign language; teaching Russian language; Czech pupil; Russian culture; the cultural and transcultural kompetence; the dialogue of cultures; atmosphere of common understanding
Tags
Reviewed
Změněno: 23/2/2013 23:48, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Příspěvek se věnuje utváření kulturní a transkulturní kompetence v procesu vyučování a učení se ruskému jazyku českými žáky. V textu autorka zkoumá problematiku utváření a vývoje kultivační znalosti ruské kultury, literatury a historie ve vyučování ruského jazyka u našich žáků a studentů. Ruská kultura, historie a literatura vždy budila ohromný zájem po celém světě. Uznání kulturních dominant, respektování různorodosti a vyučování v příznivých poměrech dialogu kultur navozují i atmosféru přirozeného porozumění, jež je nezbytné pro výuku a studium ruštiny jako cizího jazyka.
In English
Components of the Culturological commentary in teaching Russian language The article is devoted to formation the cultural and transcultural kompetence in the process of teaching and learning Russian language by Czech pupils. In the text the author studies the problem of formation and development of cultural knowledge of Russian Culture, Literature and History in teaching Russian language to our pupils and students. Russian Culture, History and Literature have always aroused a great interest all over the world. Consideration of cultural dominants, complying with diversity and teaching in circumstances of the dialogue of cultures arrange an atmosphere of common understanding, which is necessary for studying and teaching Russian as foreign language.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|