J 2011

Mocenské konstelace ve výukové komunikaci

ŠEĎOVÁ, Klára

Basic information

Original name

Mocenské konstelace ve výukové komunikaci

Name in Czech

Mocenské konstelace ve výukové komunikaci

Name (in English)

Constellations of Power in Educational Communication

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára

Edition

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

moc; disciplinační mechanismy; kázeňské techniky;mocenské konstelace

Keywords in English

power;mechanisms of discipline; methods of classroom management; power constellations
Změněno: 5/5/2016 16:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Článek je věnován otázce mocenských vztahů mezi učitelem a žáky na druhém stupni základní školy. Na datech z terénního výzkumu ukazuje, jak se učitelé a žáci vzájemně dostávají do určitých mocenských konstelací podle toho, jak definují a utvářejí své vzájemné vztahy.

In English

The paper addresses the question of power relations between teachers and pupils at lower secondary schools. The aim of the cnotribution is to show - based on data obtained form fieldwork research on educational communication - how teachers and pupils are placed in certain power constellations in relations to each other that depend on how relations between them are defined and formed.

Links

GA406/09/0752, research and development project
Name: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom
Displayed: 21/10/2024 18:58