J
2011
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
ŠEĎOVÁ, Klára
Basic information
Original name
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Name in Czech
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Name (in English)
Constellations of Power in Educational Communication
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
moc; disciplinační mechanismy; kázeňské techniky;mocenské konstelace
Keywords in English
power;mechanisms of discipline; methods of classroom management; power constellations
V originále
Článek je věnován otázce mocenských vztahů mezi učitelem a žáky na druhém stupni základní školy. Na datech z terénního výzkumu ukazuje, jak se učitelé a žáci vzájemně dostávají do určitých mocenských konstelací podle toho, jak definují a utvářejí své vzájemné vztahy.
In English
The paper addresses the question of power relations between teachers and pupils at lower secondary schools. The aim of the cnotribution is to show - based on data obtained form fieldwork research on educational communication - how teachers and pupils are placed in certain power constellations in relations to each other that depend on how relations between them are defined and formed.
Links
GA406/09/0752, research and development project | Name: Komunikace ve školní třídě | Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom |
|
Displayed: 21/10/2024 18:58