HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ. CLIL v české školní praxi (CLIL in Czech school practice). 1st ed. Brno: Studio Arx, 2011, 103 pp. ISBN 978-80-86665-09-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CLIL v české školní praxi
Name in Czech CLIL v české školní praxi
Name (in English) CLIL in Czech school practice
Authors HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 103 pp. 2011.
Publisher Studio Arx
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86665-09-2
Keywords (in Czech) Cizí jazyk; nejazykový předmět;integrace;základní školy; střední školy
Keywords in English Foreign language;content teaching; integration;basic schools; secondary schools
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 6/3/2013 20:05.
Abstract
Integrovaná výuka jazyka a nejazykového předmětu patří k nejnovějším trendům ve vzdělávání. Její zavádění v České republice je ztíženo skutečností, že cizí jazyky jsou do velké míry vyučovány nekvalifikovaně a učitelé nejazykových předmětů často neovládají cizí jazyk na dostatečné úrovni. Autorky reflektují svou zkušenost facilitátorek a koordinátorek skupiny učitelů základních a středních škol, kteří v současné době zavádějí výuku pomocí metody CLIL. Kniha má sloužit jako inspirace pro české učitele, kteří chtějí začít s CLILem.
Abstract (in English)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) belongs to recent educational trends. Its beginnings in the Czech Republic are challenging due to the high percentage of foreign language teachers without full qualification and rather low foreign language communicative competences of subject teachers. The authors describe their experience as facilitators and coordinators of a group of primary and secondary in-service teachers in the Vysočina region who are currently introducing CLIL into the school educational programmes at their schools. The book should serve as a source of inspiration for Czech teachers who want to start with CLIL.
PrintDisplayed: 1/5/2024 05:25