Detailed Information on Publication Record
2011
Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků
LOJOVÁ, Gabriela and Kateřina VLČKOVÁBasic information
Original name
Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků
Name (in English)
Learning Styles and Strategies in Foreign Language Instruction
Authors
LOJOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 240 pp. pedagogika, 2011
Publisher
Portál
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054708
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7367-876-0
Keywords (in Czech)
strategie učení; styly učení; výuka; cizí jazyky
Keywords in English
learning styles; learning strategies; instruction; foreign languages
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2012 14:11, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Téma monografie souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoreticko-výzkumné vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. Příklady z každodenního života ilustrují probírané jevy a slouží k lepšímu pochopení dané problematiky. Text sumarizuje vědecko-výzkumné poznatky z této oblasti a klade důraz na jejich praktickou aplikaci ve výuce cizích jazyků v podmínkách našeho edukačního kontextu. Kniha je určena pro odborníky (výzkumníky, teoretiky i praktiky) z oblasti lingvodidaktiky, metodiky cizích jazyků, studenty učitelství a učitele cizích jazyků.
In English
The book focuses on learning styles and strategies in the process of foreign language (FL) learning. The main goals are to provide FL professionals with a detailed insight into individual learners’ intrapersonal differences and widen their understanding of FL learning processes as a base for more effective FL teaching and the development of learners’ potentials. The authors summarize the state-of-the-art theoretical knowledge, apply it to FL learning and provide readers with resources for more detailed study. As the overall objective is to link theory and practice, the main focus is on the application of the knowledge to FL teaching in our educational environment as well as on developing learners’ metacognitive awareness and autonomy.
Links
LC06046, research and development project |
|