KOMENDA, Martin and Lucie PEKÁRKOVÁ. Integrace EMEE do systémů pro řízení výuky (EMEE integration to learning management systems). In 8.letní škola aplikované informatiky. Brno: MSD, spol.s.r.o., 2011, p. 99-106, 7 pp. ISBN 978-80-7392-186-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace EMEE do systémů pro řízení výuky
Name in Czech Integrace EMEE do systémů pro řízení výuky
Name (in English) EMEE integration to learning management systems
Authors KOMENDA, Martin and Lucie PEKÁRKOVÁ.
Edition Brno, 8.letní škola aplikované informatiky, p. 99-106, 7 pp. 2011.
Publisher MSD, spol.s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-7392-186-6
Keywords (in Czech) e-learning, analýza dat, metrika, systém pro správu výuky, vzdělávání, průzkum, zpětná vazba
Keywords in English e-learning, data analysis, metric, learning management system, education, survey, feedback
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Ing. Lucie Pekárková, učo 60555. Changed: 5/1/2012 15:41.
Abstract
Koncept EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) označuje inovativní metodu vyhodnocování vzdělávacího procesu tak, že umožnuje sledovat aktivity studentů během výuky. Přidaná hodnota tohoto konceptu je v přehledném statistickém a analytickém rozboru, který pedagogům poskytne podloženou zpětnou vazbu. Pro stanovení základní funkcionality modulu EMEE je realizován plošný průzkum ve spolupráci s vyučujícími na vysokých školách s jednoznačným cílem zjistit, o které konkrétní výstupy je největší zájem. Tyto výstupy pak budou implementovány jako součást nového modulu do prostředí systému pro správu výuky. Jako pilotní systém byl zvolen Moodle především z důvodu své otevřenosti a dostupnosti.
Abstract (in English)
The EMEE idea represents innovative method of education evaluation with the use of students' activities monitoring during classes. The EMEE added value lies in clear statistical and analytical processing, which ensures substantiated feedback. EMEE core functionalities will be based on the global survey, where teachers and e-learning experts will participate. The goal is to determine the most required EMEE outputs and properties, which will be consequently implemented into appropriate learning management system. The LMS Moodle was chosen as a pilot LMS environment, because it's open source and freely available.
PrintDisplayed: 20/7/2024 20:41