Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{964861, author = {Skopal, Pavel}, article_location = {Praha}, article_number = {č. 3}, keywords = {co-productions; DEFA; Barrandov; genre productions; revue films}, language = {cze}, issn = {0862-397X}, journal = {Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu}, title = {Na tenkém ledě koprodukční spolupráce Srovnání žánrové produkce studií Barrandov a DEFA v polovině 60. let na příkladu snímku STRAŠNÁ ŽENA (1965)}, volume = {roč. 23}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 964861 AU - Skopal, Pavel PY - 2011 TI - Na tenkém ledě koprodukční spolupráce Srovnání žánrové produkce studií Barrandov a DEFA v polovině 60. let na příkladu snímku STRAŠNÁ ŽENA (1965) JF - Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu VL - roč. 23 IS - č. 3 SP - 29-51 EP - 29-51 PB - Národní filmový archiv SN - 0862397X KW - co-productions KW - DEFA KW - Barrandov KW - genre productions KW - revue films N2 - Prostřednictvím v době svého vzniku jen průměrně úspěšného koprodukčního snímku STRAŠNÁ ŽENA analyzuje tato studie postoj filmového průmyslu a oficiální kulturní politiky k žánrové produkci v Československu i NDR a také specifika, výhody a problémy, které přinášela koprodukční spolupráce mezi dvěma relativně kompatibilními milieu filmového průmyslu. Víceméně rutinní koprodukční spolupráce na filmu z tvůrčího hlediska převážně českém vyvolávala rozdílné postoje jak u kritiky, tak u filmového průmyslu a dohlížecích stranických orgánů, což zviditelňuje odlišnou tradici, normy, i rozdílný způsob konstruování filmového publika a jeho očekávání. Příklad STRAŠNÉ ŽENY také poskytuje obraz toho, jaké konkrétní spory mezi zahraničními studii v rámci východního bloku mohly nastat a jak byly řešené: vzhledem k tomu, že nešlo ani o ideologicky citlivý film, ani o ambiciózní „auteurské“ dílo, přistupovala obě studia k filmu a jeho „identitě“ velmi pragmaticky: partneři se poměrně snadno dohodli na vzniku dvou výrazně odlišných verzí. ER -
SKOPAL, Pavel. Na tenkém ledě koprodukční spolupráce Srovnání žánrové produkce studií Barrandov a DEFA v polovině 60. let na příkladu snímku STRAŠNÁ ŽENA (1965) (On the thin ice of co-productions A comparative study of the generic production in the Barrandov and DEFA studios in mid 1960s – the case of the movie STRAŠNÁ ŽENA (1965)). \textit{Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu}. Praha: Národní filmový archiv, 2011, roč. 23, č. 3, p.~29-51. ISSN~0862-397X.
|