Detailed Information on Publication Record
2011
Skici ze současné estetické výchovy
BRÜCKNEROVÁ, KarlaBasic information
Original name
Skici ze současné estetické výchovy
Name in Czech
Skici ze současné estetické výchovy
Name (in English)
Sketches of contemporary aesthetic education
Authors
BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 192 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00067348
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-5616-9
Keywords (in Czech)
estetická výchova; výtvarná výchova; kvalitativní výzkum; zakotvená teorie
Keywords in English
aesthetic education; art education; qualitative research; grounded theory
Tags
Reviewed
Změněno: 22/4/2014 13:13, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
V originále
Kniha Skici ze současné estetické výchovy je koncipována jako imaginární náčrtník, který se snaží postihnout současnou estetickou výchovu z pěti různých úhlů. První skica je věnována pojmu estetická výchova, druhá skica načrtává čtyři významné teoretické přístupy k estetické výchově a třetí se věnuje metodologii výzkumného šetření. Čtvrtá, nejrozsáhlejší skica detailně popisuje jednotlivé prvky, které formují podobu výtvarné složky estetické výchovy. Pátá skica tento materiál zpracovává s cílem představit zakotvenou teorii výtvarné složky estetické výchovy. Závěr knihy shrnuje předložené skici a nabízí možnosti, jak poznatky z nich vytěžit na poli pedagogické teorie, empirie i praxe.
In English
Sketches of contemporary aesthetic education is conceived as an imaginary sketchbook, which tries to cover contemporary aesthetic education from five different angles. The first sketch is devoted to the term of aesthetic education, the second sketch portrays four important theoretical approaches to aesthetic education, the third sketch presents methodology of empirical research. The fourth, most extensive sketch depicts in detail the individual elements, which form the visual art part of aesthetic education. The fifth sketch then works with this material with the goal of introducing the grounded theory of aesthetic education (the visual segment). Conclusion of the book summarises the presented sketches and offers ways how to apply the hereby-gained knowledge in pedagogical theory, empiricism as well as practice.