BRÜCKNEROVÁ, Karla. Skici ze současné estetické výchovy (Sketches of contemporary aesthetic education). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 192 pp. ISBN 978-80-210-5616-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Skici ze současné estetické výchovy
Name in Czech Skici ze současné estetické výchovy
Name (in English) Sketches of contemporary aesthetic education
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 192 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00067348
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-5616-9
Keywords (in Czech) estetická výchova; výtvarná výchova; kvalitativní výzkum; zakotvená teorie
Keywords in English aesthetic education; art education; qualitative research; grounded theory
Tags aesthetic education, Art Education, Munipress, qualitative research, rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Changed: 22/4/2014 13:13.
Abstract
Kniha Skici ze současné estetické výchovy je koncipována jako imaginární náčrtník, který se snaží postihnout současnou estetickou výchovu z pěti různých úhlů. První skica je věnována pojmu estetická výchova, druhá skica načrtává čtyři významné teoretické přístupy k estetické výchově a třetí se věnuje metodologii výzkumného šetření. Čtvrtá, nejrozsáhlejší skica detailně popisuje jednotlivé prvky, které formují podobu výtvarné složky estetické výchovy. Pátá skica tento materiál zpracovává s cílem představit zakotvenou teorii výtvarné složky estetické výchovy. Závěr knihy shrnuje předložené skici a nabízí možnosti, jak poznatky z nich vytěžit na poli pedagogické teorie, empirie i praxe.
Abstract (in English)
Sketches of contemporary aesthetic education is conceived as an imaginary sketchbook, which tries to cover contemporary aesthetic education from five different angles. The first sketch is devoted to the term of aesthetic education, the second sketch portrays four important theoretical approaches to aesthetic education, the third sketch presents methodology of empirical research. The fourth, most extensive sketch depicts in detail the individual elements, which form the visual art part of aesthetic education. The fifth sketch then works with this material with the goal of introducing the grounded theory of aesthetic education (the visual segment). Conclusion of the book summarises the presented sketches and offers ways how to apply the hereby-gained knowledge in pedagogical theory, empiricism as well as practice.
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:58