k 2011

Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií

ZOUNEK, Jiří and Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií

Name (in English)

Education in the Czech Republic in the 21st century - schools, teachers and students (readers) in the era of digital media

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00054837

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vzdělávání škola učitelé žáci ICT čtenáři čtení knihovny PISA 2009

Keywords in English

education school teacher pupil ICT readers reading library PISA 2009

Tags

Změněno: 15/1/2012 21:11, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Na přelomu milénia byly nastartovány procesy, které vedly k poměrně masové implementaci ICT do vzdělávání. Na počátku této „nové éry“ stály zejména dokumenty Státní informační politika - cesta k informační společnosti, Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání či tzv. Bílá kniha. Možná si už dnes ani neuvědomujeme, co všechno se za těch posledních přibližně deset let všechno ve vzdělávání stalo či snad lépe, co vše se změnilo. Příspěvek se snaží přiblížit poslední dekádu a dění v oblasti ICT ve vzdělávání na základě kvantitativních i kvalitativních výzkumů, které mohou poměrně názorně ukázat, co se událo v poslední době ve školách, ale i mimo ně, např. ve vzdělávání dospělých. Autoři se v části svého příspěvku zaměří rovněž na žáky, které budou vnímat nejenom jako „děti školou povinné“, ale také jako čtenáře či návštěvníky knihoven.

In English

The paper describes and explains what has happened in the last decade in the field of ICT in education in the Czech Republic. The paper is based on quantitative and qualitative research. The authors used own research data, but also analyzed data e. g. from the Czech Statistical Office and also from own analysis of PISA 2009 database.