Detailed Information on Publication Record
2011
Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií
ZOUNEK, Jiří and Marcela PETROVÁ KAFKOVÁBasic information
Original name
Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií
Name (in English)
Education in the Czech Republic in the 21st century - schools, teachers and students (readers) in the era of digital media
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00054837
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vzdělávání škola učitelé žáci ICT čtenáři čtení knihovny PISA 2009
Keywords in English
education school teacher pupil ICT readers reading library PISA 2009
Tags
Změněno: 15/1/2012 21:11, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Na přelomu milénia byly nastartovány procesy, které vedly k poměrně masové implementaci ICT do vzdělávání. Na počátku této „nové éry“ stály zejména dokumenty Státní informační politika - cesta k informační společnosti, Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání či tzv. Bílá kniha. Možná si už dnes ani neuvědomujeme, co všechno se za těch posledních přibližně deset let všechno ve vzdělávání stalo či snad lépe, co vše se změnilo. Příspěvek se snaží přiblížit poslední dekádu a dění v oblasti ICT ve vzdělávání na základě kvantitativních i kvalitativních výzkumů, které mohou poměrně názorně ukázat, co se událo v poslední době ve školách, ale i mimo ně, např. ve vzdělávání dospělých. Autoři se v části svého příspěvku zaměří rovněž na žáky, které budou vnímat nejenom jako „děti školou povinné“, ale také jako čtenáře či návštěvníky knihoven.
In English
The paper describes and explains what has happened in the last decade in the field of ICT in education in the Czech Republic. The paper is based on quantitative and qualitative research. The authors used own research data, but also analyzed data e. g. from the Czech Statistical Office and also from own analysis of PISA 2009 database.