FIALOVÁ, Ilona. Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením (Analysis of Factors Determining Profesional Orientation of Individuals with Health Impairments). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 207 pp. ISBN 978-80-210-5591-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Name in Czech Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Name (in English) Analysis of Factors Determining Profesional Orientation of Individuals with Health Impairments
Authors FIALOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, 207 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054842
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5591-9
Keywords (in Czech) žák se speciálními vzdělávacími potřebami tělesné postižení zdravotní znevýhodnění epilepsie dítě předškolní věk žák školní věk adolescence maturita faktory ovlivňující úspěšný přechod škola povolání předprofesní a profesní příprava integrativní inkluzivní vzděláván výzkumné šetřeníí
Keywords in English pupil with special educational needs; disability; health disadvantage; epilepsy; graduation; factors influencing a successful school to work transition and pre vocational training; integrative inclusive education research survey
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Changed: 17/3/2013 21:41.
Abstract
Předmětem monografie je analýza možností vzdělávání a výchovy dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na různých stupních vzdělávání, v předškolním, základním a v středním, se zřetelem na děti a žáky se zdravotním postižením a se zaměřením na epilepsii. V teoretické části je stanoven hlavní cíl - analyzovat a komparovat faktory determinující profesní orientaci žáků se zdravotním postižením - a dílčí cíle: analyzovat podmínky, které byly žákům vytvořeny, aby mohli co nejlépe absolvovat přechod ze školy do zaměstnání, dále analyzovat, jakým způsobem žáci řešili problém týkající se tohoto přechodu a zjistit, kdo jim v těchto obtížných situacích poskytoval rady a doporučení. Součástí monografie jsou výzkumná šetření, která byla provedena v mateřských školách, na základních a středních školách. Respondenty výzkumného projektu byly učitelé mateřských, základních a středních škol a také žáci čtvrtých ročníků středních škol. V monografii jsou prezentovány výsledky výzkumných šetření.
Abstract (in English)
The subject of monohraphy is analysis possibilities of education with special education needs on the different stage of education, in the preschool, elementary and high school with consideration on disabled children and pupils aimed on epilepsy. In theoretic part is estabilished main objective to analyze and compare factors determining career orientation of disabled pupils and fractional objectives: to analyse conditions, which were made for pupils, in order to transition from school to work, further analyze, how pupils were solving issue related to this transition and find out who was giving them advises and recommendations. Research monograph is part of an investigation that was conducted in kindergartens, primary and secondary schools. The respondents of the research project were preschool teachers, primary and secondary schools and fourth grade students of secondary schools. The monograph presents the results of the survey.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 21:20