JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Michaela PÍŠOVÁ and Jan SLAVÍK. Kurikulární reforma na gymnáziích: výzkumná zjištění a doporučení (Curriculum Reform in Upper-Secondary Comprehensive Schools: Research Findings and Recommendations). Pedagogická orientace. 2011, vol. 21, No 4, p. 375-415, 40 pp. ISSN 1211-4669. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{965915, author = {Janík, Tomáš and Knecht, Petr and Najvar, Petr and Píšová, Michaela and Slavík, Jan}, article_number = {4}, keywords = {upper-secondary comprehensive schools; curricular reform; research into curricular reform; educational policy}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Kurikulární reforma na gymnáziích: výzkumná zjištění a doporučení}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_4_KurikularniReforma_JanikEtAl.pdf}, volume = {21}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 965915 AU - Janík, Tomáš - Knecht, Petr - Najvar, Petr - Píšová, Michaela - Slavík, Jan PY - 2011 TI - Kurikulární reforma na gymnáziích: výzkumná zjištění a doporučení JF - Pedagogická orientace VL - 21 IS - 4 SP - 375-415 EP - 375-415 SN - 12114669 KW - upper-secondary comprehensive schools KW - curricular reform KW - research into curricular reform KW - educational policy UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2011/PedOr11_4_KurikularniReforma_JanikEtAl.pdf N2 - V předkládané studii jsou prezentována hlavní výzkumná zjištění a doporučení vztahující se k zavádění kurikulární reformy na gymnáziích. Autoři postupně rozebírají celkem deset problémových okruhů kurikulární reformy, jak byly podchyceny ve výzkumu Kvalitní škola: (1) Chybí (sdílené) porozumění vůdčím idejím a pojmům reformy; (2) Diskuse o reformě: aktéři reformy a jejich hlasy a ne-hlasy; (3) Problém jazyka – problém po-rozumění; (4) Nejasnosti v tom, o reformu čeho se jedná; (5) Když se zaváděné má stát zavedeným: implementace reformy jako problém koordinace; (6) Podmínky, v jakých se implementuje; (7) Rozporuplné vnímání a přijímání kurikulární reformy učiteli; (8) Dvoustupňové kurikulum: RVP a tvorba ŠVP jako klíčový prvek reformy; (9) Vstupování učitelů do role tvůrců kurikula: rozpaky a zdrženlivost; (10) Realizace kurikula: formalizmus reformy, nebo cesta k nové kultuře vyučování a učení. V závěru studie autoři prezentují souhrn doporučení pro aktéry, kteří mají s kurikulární reformou na různých úrovních co do činění. Vedle toho naznačují výhledy pro další výzkum v této oblasti. ER -
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Michaela PÍŠOVÁ and Jan SLAVÍK. Kurikulární reforma na gymnáziích: výzkumná zjištění a doporučení (Curriculum Reform in Upper-Secondary Comprehensive Schools: Research Findings and Recommendations). \textit{Pedagogická orientace}. 2011, vol.~21, No~4, p.~375-415, 40 pp. ISSN~1211-4669.
|