Detailed Information on Publication Record
2011
Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK et. al.Basic information
Original name
Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality
Name in Czech
Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality
Name (in English)
The Quality of School and Curriculum: from Expert Survey towards Standard of Quality
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan KUBIATKO (703 Slovakia, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic), David SOLNIČKA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VLČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 112 pp. Výzkumná zpráva 5, 2011
Publisher
Národní ústav pro vzdělávání
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054867
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86856-80-3
Keywords (in Czech)
expertni šetření; gymnazia; kurikulum; reforma kurikula; výzkum; vzdělávací politika
Keywords in English
expert survey; upper-secondary school; curriculum; reform of curriculum; research; educational policy
Tags
Reviewed
Změněno: 8/3/2013 08:41, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Publikace představuje metodologii a výsledky expertního šetření realizovaného mezi 57 řediteli a učiteli na gymnáziích a zaměřeného na problematiku kvality kurikula, kvality školy a revizí a změn kurikula. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že obraz současné situace kurikulární reformy není sice ideální, ale nelze také tvrdit, že je zásadně špatný anebo že se nějak podstatně liší od situace v zahraničí. Většina gymnaziálních učitelů pokládá hlavní myšlenky reformy za správné, ale má výhrady anebo ambivalentní postoje ke způsobu jejich zavádění do praxe. Největší obavy nebo odpor směřují k formalizmu a nedostatečné koordinaci jednotlivých složek řízení průběhu reformy. Reálné obavy vyjadřují učitelé zaměření na obory a zvládnutí učiva. Naopak relativně největší spokojenost – byť ne u všech učitelů a byť ne bez výhrad – je spojována s větší otevřeností kurikula a s možností spolupráce napříč obory. Je zřejmé, že reformu podporují zejména ti učitelé nebo školy, kteří již před jejím zaváděním patřili k aktivním a inovativním. Autoři využívají výsledky šetření k formulování úvah o budování modelů standardu kvality, které jsou prezentovány v závěrečné kapitole publikace.
In English
This book presents the methodology and findings of an expert survey, which aimed at documenting the opinions of upper-secondary comprehensive school teachers and headmasters on the quality of school and quality of curriculum in the context of the current curricular reform. The practical outcome of the expert survey is a set of guidelines for the development of standard of quality of school and curriculum.