GAJZLEROVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Příklady úspěšného profesního vzdělávání osob s těžkým zdravotními postižením prostřednictvím e-learningu v Badensku-Württembersku (Examples of Successful Professional Education of Persons with Profound Disabilities via E-learning in Baden-Württemberg). In FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 123-130. ISBN 978-80-210-5602-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příklady úspěšného profesního vzdělávání osob s těžkým zdravotními postižením prostřednictvím e-learningu v Badensku-Württembersku
Name in Czech Příklady úspěšného profesního vzdělávání osob s těžkým zdravotními postižením prostřednictvím e-learningu v Badensku-Württembersku
Name (in English) Examples of Successful Professional Education of Persons with Profound Disabilities via E-learning in Baden-Württemberg
Authors GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka HRICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. p. 123-130, 8 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054932
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5602-2
Keywords (in Czech) virtuální vzdělávání; těžké tělesné postižení; profesní příprava; Berufsbildungswerk (BBW); tele-kouč; Neckargemünd
Keywords in English virtual education; profound disability; professional preparation; Berufsbildungswerk (BBW); tele-coach; Neckargemünd
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 15/10/2013 15:14.
Abstract
Kapitola je věnována problematice virtuálního (on-line) vzdělávání osob s těžkým tělesným postižením, kteří se nemohou vzdělávat, vzhledem ke svému zdravotnímu postižení, běžnou kontaktní formou. Virtuální vzdělávání přináší překonání zmiňované bariéry, a tím i možnost profesního a společenského uplatnění na trhu práce a v běžném životě, a tak z osob se zdravotním postižením, pobírajících státní příspěvky se stávají plátci daní. Vše je realizováno na základě internetu, základních vstupních a výstupních zařízení a každodenní výuky. V kapitole jsou uvedeny praktické ukázky úspěšnosti projektu na konkrétních případech studentů či absolventů. Zjištěné skutečnosti slouží jako podklad výzkumu.
Abstract (in English)
The chapter focuses on the issue of virtual (on-line) education of persons with profound disabilities who cannot be educated with traditional contact methods. Virtual education offers a way to reduce the before mentioned barrier and, therefore, a possibility of professional and social inclusion to everyday life and job opportunities. This changes beneficiaries of social support to payers. The system is based on internet, basic input and output facilities and everyday tutoring. The chapter offers examples of the project success, presents concrete students or graduates of the programme. These facts serve as a basis for the research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/6/2024 10:13