D 2011

Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením

GAJZLEROVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením

Name in Czech

Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením

Name (in English)

Integration of Digital Technologies to Education - Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany

Authors

GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 449-458, 10 pp. 2011

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00054933

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-216-1

Keywords (in Czech)

rámcový vzdělávací program; informační a komunikační technologie; nová média; digitální technologie; speciální vzdělávací potřeby; Förderschule; vzdělávací moduly; počítačové programy; upořádání třídy; tablet; interaktivní tabule

Keywords in English

framework educational program; information and communication technologies; new media; digital technologies; special education needs; Förderschule; educational modules; software; classroom layout; tablet; interactive board

Tags

Reviewed
Změněno: 13/4/2012 07:52, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Článek je věnován problematice integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě analýzy kurikurárních dokumentů České republiky ve srovnání s analýzou příkladu vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg. Dále je ve stati uveden rozbor příkladu přípravy učitelů na základě učebních modulů, které následně usnadňují zapojení digitálních technologií do výuky. Součástí integrace digitálních technologií je i problematika a náročnosti požadavků na vhodné uspořádání kmenové třídy s PC, analýza možnosti digitálního hardwaru usnadňujícího práci učitele i žáků a uspořádání počítačové učebny.

In English

The article focuses on the issues of integrating digital technologies to educational processes based analysis on curricular documents of the Czech Republic in comparison with analysis educational program of Fördeschule in Baden-Württemberg. The article further develops possibilities analysis of teacher preparation in educational modules, which enable the use of digital technologies in teaching. Integration of digital technologies is connected with issues as appropriate level of difficulty, main classroom layout, possibilities of hardware supporting the work of teachers and students and computer classroom setup.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education